IMG_3234  

My first trip was in Northern Europe this year. Anyway this trip came true my dreams. Why did I chose to go to Northern Europe? The only reason was the bloggers workshop where was located in Northern Europe.

Bloggers’ workshop? You must be curious what is that? Ok, I got to say it from the beginning. After all I came true my South America trip and Europe trip on 2014. I didn’t have any traveling plan on 2015 until I saw my friend sharing the information about the international travel bloggers workshop in Finland.

I saw the opportunities to me. Whatever the international workshop, win the sponsor or get the case. It’s a tough challenge for me, but I’d like to take it. To attending the international workshop was one of my dreams when I was studying the master degree. I love to get the sponsor for my trip, but I hadn’t tried it yet. How to get a case or sponsors in oversea? I want to challenge myself to see how far I can go.

I’m a travel blogger about 10 years. The NBE workshop that I definitely want to attend it. I sent the application form to the NBE organization, unfortunately I wasn’t selected to be a full-blogger. Fortunately I still be invited to attend the workshop by half-blogger.

NBE is a very effective organization. They kept emailing me to remind me of the workshop and the detail. You can feel the passion and profession by those emails. I was happy to apply successful for all the course I need.

That’s why I went to Northern Europe this year. I made a decision in my mind before the trip. I hope I can learn more knowledge and get the sponsors by this workshop.

It was not only a simple trip, but a studying and dream chasing trip. I’m happy I did the decision, I had a wonderful trip in Finland.

 

Una今年第一趟旅行是北歐。在出發前,這趟旅行是Una的夢想之旅;出發後,則變成了美夢成真之旅。 

為什麼這次旅行會決定北歐?很簡單的理由,因為Una要參加研討會的地點就在北歐。

研討會?看到這你肯定還是一頭霧水 ,所以Una還是從頭說起吧!簡單來說,這趟旅行的決定,算是意外又美好的插曲。就在2014年,Una終於實現自己多年來的南美旅行夢想後,就打算2015年好好待在澳洲修身養性。雖然說世界很大,但最想旅行的國家,已經在2014年實現了。

就這麼好巧不巧,Una看到好友小帆2014年在臉書上發佈一個消息,有個全球旅遊部落客的國際研討會,將在北歐芬蘭舉行。如果有被選中的旅遊部落客,還可以得到旅遊贊助。他最後還特別提了一句,Una記得大意就是:「還有可能接到案子。」

他最後這句話"還有可能接到案子"這幾個關鍵字,讓Una蠢蠢欲動,而免費贊助這件事也非常吸引人。

基本上這消息有三點非常吸引Una。第一、參加國際研討會。這是Una上研究所後就有的夢想,而且這次又剛好是自己有興趣的主題,很符合自己旅遊部落客的身分。第二、免費贊助旅遊。對Una身邊的旅遊部落客朋友來說,這可以算是家常便飯。但Una這輩子還沒因部落客的身分,被廠商贊助過旅行,這可是心中的夢想和遺憾啊!第三、拿到案子。這激起Una的野心,而且還是要在人生地不熟的北歐,有著相當高的挑戰性。 

不過當時Una有點猶豫要不要申請參加這個研討會,因為自從成立粉絲團後,的確比較少更新部落格。後來轉個念頭想一想,自己的部落格也成立10年有了,況且註冊並沒有任何損失,最後資料填一填就送出去。

12月初收到研討會的通知,有失落但沒意外自己並沒被選中成為免費贊助的部落客,畢竟要跟全球頂尖的旅遊部落客競爭很少的免費贊助名額。 (到研討會才發現被選中的唯二華人旅遊部落客,根本就是神人等級後,一點都不覺得失落。)

好消息是研討會聯絡人告知Una,還是可以以半部落客的身分,受邀免費參加這次的國際研討會。當然旅費就自理啦!只能說這研討會的負責團隊很熱心,沒多久Una就不斷收到研討會的e-mail,提醒你研討會時間要到了。當時Una又在盤算自己到底要不要去參加這個研討會?當時只想說參加國際研討會這件事很興奮,查了機票才發現很難興奮起來。從台灣飛芬蘭的機票都不便宜了,更別說離北歐超遠的澳洲,再者就是雪梨飛哪都不便宜,剛好又是聖誕假期,票價真是貴到驚死人。Una還特地問了北歐的朋友是否有便宜的選擇,他說北歐到澳洲的機票就是這麼貴,尤其是這個時節。 

雖然說追求夢想很好,但也要墊墊一下自己的盤纏有多少?當時計算不同的方式,看要先在香港轉機,還是曼谷轉機會比較便宜。但算一算時間,包含出關又入關的換機麻煩,最後還是決定選擇搭中國南方航空。就已經飛這麼遠了,當然還是行李直掛最方便。

對,最後Una還是決定參加這場研討會,當然也才會有這次的北歐之行。至於壓倒Una的最後一根稻草就是,研討會最後提醒Una要開始報名研討會的課程,由於每堂課的人數有限,所以連上課名額也要搶,不是說當初有註冊就好。

這兩天研討會的上課主題讓Una很有興趣,很幸運的也都有選到自己想要的課程。既然課程都選到了,當然就去啦!另一個想法是,反正Una也沒去過北歐。如果說只是單純地到北歐自助旅行,並沒有甚麼太大的動力,但若能藉著這場研討會順便到北歐看看,倒是件雙贏的研習之旅。 

在這次前進芬蘭前,Una自己暗暗下個決定 ,除了從研討會學到知識,成為更專業的部落客之外。更希望能透過這次的研討會,來替自己爭取到贊助旅行,實現藏在心中的夢想。

這次特地大老遠的從澳洲飛到芬蘭,單純的參加研討會這個目的,顯然已經無法滿足自己。很高興就是因為這場研討會,而喚醒Una心中的夢想和勾起那許久不見的野心和企圖心。

是的,Una決定2015的第一趟旅行,不再只是單純的自助旅行,而是一場追求夢想的進修之旅。很高興當時的自己做了這個決定,北歐這趟旅行,讓Una很難忘。(續)

 

喜歡這篇文章的朋友請用力的給它點讚或推薦

你的支持會是Una寫作分享的最大動力

歡迎加入公主背包客粉絲團 各國旅遊、美食、英文教學、血拼等
 

澳洲人妻粉絲團 異國婚姻、澳洲生活大小事

 

arrow
arrow

    happyuna 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()